باسکول دیجیتال پس از اتمام مراحل ساخت توسط بازرسان اوزان مورد بررسی و کنترل قرار میگیرند برخی از این آزمون ها قبل از سوار کردن قطعات صورت میپذیرد و برخی دیگر در حین ساخت باسکول انجام میشود این آزمون ها معمولا در کارگاه ها ی سازنده صورت میپذیرد و قسمت های مختلف باسکول از نظر استاندارد مورد بررسی قرار میگیرد .
آزمون اوليه باسکول دیجیتال سوار شده :
* باسکول در سطح افقی قرار داده می شود
* مورد بررسی قرار میگیرد تا باسکول دیجیتال گیر نداشته باشد .
* درجات دستگاه نشاندهنده پس از صفر کردن باسکول می بایست به وسیله وزنه آزمایش شود .
* وزنه های استاندارد را به ترتیب در 4 گوشه ی کفه ی باسکول قرار داده و عملیات توزین را انجام میدهیم تا در 4 کفه ی باسکول توزین دقیق صورت پذیرد .
* با قرار گرفتن بار روی کفه ی باسکول دقت آن بررسی می شود . برای مثال باری را بر روی کفه ی دستگاه قرار میدهیم و دستگاه از شماره ی 50 شروع به توزین میکند بنابراین دقت باسکول 50 گرم می باشد .
* روان بودن باسکول به منظور کمترین و بیشترین مقدار بار مجاز بررسی میگردد .
* آزمون حساسیت به منظور بررسی حساسیت باسکول مورد بررسی قرار میگیرد .
*پس از اتمام عملیات آزمون باسکول بازرسان اوزان پلاک سربی شکلی را به بدنه ی باسکول نصب میکنند .
كليه باسكول هایي كه قبل از اجراي اين استاندارد پس از آزمايش و علامتگذاري اوليه به بازار عرضه شده است و بعضي از مشخصات آنها با اين استاندارد مطابقت ندارد پس از آزمایش و تایید صحت کار میتوانند مورد استفاده قرار گیرند .
واردات و تولید باسکول دیجیتال با مشخصات غیر از موارد ذکر شده می بایست با رضایت و موافقت اداره ی اوزان صورت پذیرد و تولید باسکول دیجیتال جدید پس از تایید اداره ی اوزان و مقیاس ها امکان پذیر می باشد طبق دستور اداره اوزان و مقياسها بديهي است سازندگان باسكول بايد ابزار و وسايل لازم از قبيل وزنه و ابزار دقيق ضروري را تهیه نمایند .